Teksty na stronę internetową są, były i prawdopodobnie pozostaną najważniejszą reklamą Twojej firmy. Dlaczego? Po pierwsze po przekierowaniu ruchu na stronę z linków sponsorowanych lub postów w SM finalizują transakcje zmieniając zainteresowanie potencjalnych klientów w decyzje zakupowe. Po drugie: odzwierciedlają biznesowe DNA, kreują pożądany wizerunek marki oraz współdecydują o jej wiarygodności. Po trzecie: gdy są wzorowo zoptymalizowane pod kątem SEO to zapewniają skuteczne pozycjonowanie strony i przewagę nad konkurencją w wyszukiwarce Google. Przekonałem Cię? Mam nadzieję, że tak. Na wszelki wypadek nieco rozwinę temat.
W jaki sposób teksty WWW wpływają na sprzedaż?
Mamy dwie opcje. Pierwsza jest nienajlepsza, ponieważ teksty WWW mogą skutecznie zniechęcać do zakupu już od pierwszego wejrzenia. Dzieje się tak przeważnie wtedy, gdy traktujemy teksty jako „wypełniacz strony internetowej” i odstraszamy potencjalnych klientów stawiając na komunikację typu „Kompleksowa oferta dopasowana do indywidualnych potrzeb”. Innymi słowy – sztampowe teksty WWW pełne frazesów, i marketingowej „waty” ograniczając potencjał sprzedażowy zamiast go zwiększać.
To nie wszystko! Słabe teksty na WWW przepalają budżet reklamowy, ponieważ ruch generowany na stronie z reklam i postów sponsorowanych nie będzie finalizował transakcji. Krótko mówiąc, teksty WWW nie będą przekładać się na zapytania ofertowe, rezerwacje, czy wrzucanie produktów do koszyka.
Druga opcja jest znacznie lepsza. Przemyślane teksty, które od pierwszej litery do ostatniej kropki wpisują się w oczekiwania i potrzeby odbiorców są niczym skuteczny handlowiec, który pracuje 24/7 i nigdy nie prosi o podwyżkę. O jego efektywności decydują takie elementy jak: stylistyka idealnie dopasowana do grupy docelowej, przejrzysty układ treści oraz przede wszystkim język korzyści łączący siłę przekonujących argumentów z potęgą subtelnych technik perswazyjnych. Jeśli dodamy do tego kuszące wezwania do działania (Call 2Action), to teksty WWW zmienią się w najważniejszą i pro-sprzedażową reklamę naszej firmy
W jaki sposób teksty WWW kreują wizerunek i budują wiarygodność firmy?
Teksty na stronę internetową powinny odzwierciedlać firmowe DNA i już po kilku słowach zapewniać marce rozpoznawalność.
W związku z tym redakcję treści na WWW powinno poprzedzić:
- badanie Buyer Persona (analiza profilu oraz potrzeb modelowego przedstawiciela grupy docelowej);
- analiza konkurencyjnych tekstów WWW;
- zdefiniowanie filarów marki (misji, wartości, obietnicy, przesłania)
- wyznaczenie kierunku narracyjnego;
- zdefiniowanie unikalnych cech marki i produktów lub usług (USP, tj. Unique Selling Point)
Dzięki temu teksty na stronę internetową:
- wykreują i ulokują pożądany wizerunek firmy w świadomości klientów;
- zapewnią marce autentyczność,
- zwiększą rozpoznawalność i wiarygodność firmy;
- wyróżnią się na tle konkurencji dzięki swojej formie i treści.
Czy teksty WWW mają wpływ na pozycjonowanie strony?
Czy teksty WWW mają duże znacznie dla pozycjonowania strony? Ogromne! Pod warunkiem, że są:
- unikalne (nie kopiowane);
- wartościowe (odpowiadają na pytania odbiorców zapewniając im przydatne informacje);
- zoptymalizowane pod kątem ogólnych i szczegółowych słów kluczowych (fraz SEO).
Oczywiście wzorowe teksty SEO na stronie głównej, w zakładce „O firmie” oraz w w sekcji ofertowej nie wystarczą aby ulokować witrynę na topowych pozycjach w Google. To dopiero fundament pod skuteczne pozycjonowanie.
Czy FAQ, słowniczek i prowadzenie bloga to klucz do TOP 5 Google?
Aby zawalczyć o wysokie miejsca w wyszukiwarce Google warto stworzyć i systematycznie publikować:
- przemyślane teksty typu „FAQ”;
- słowniczek;
- wartościowe artykuły SEO na blogu;
- Case Studies;
- opinie klientów.
Wymienione powyżej treści znacznie zwiększają szansę na uzyskanie wysokich pozycji, a jest o co walczyć, ponieważ ponad 90% potencjalnych klientów odwiedza strony z „pierwszego ekranu”, a więc z pierwszej piątki wyników w wyszukiwarce (mówię o wynikach organicznych).
Czy dobre teksty SEO wystarczą, aby skutecznie pozycjonować stronę internetową?
Teksty na stronę WWW są bardzo ważne, ale nie wystarczą aby skutecznie pozycjonować stronę. Dlaczego? Otóż SEO jest wielowarstwowe jak cebulka i obejmuje:
- pozycjonowanie Onsite (optymalizacja strony, treści i linków wewnętrznych)
- pozycjonowanie Offsite (pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych – tzw. Link Building).
Co obejmuje SEO Onsite?
SEO Onsite obejmuje wiele elementów związanych z optymalizacją parametrów strony internetowej. Należą do nich, m.in.:
- responsywność (poziom dopasowania strony internetowej do urządzeń mobilnych”
- prędkość strony (poziom optymalizacji kodu);
- waga strony (poziom kompresji);
- dobre praktyki CSS i JAVA SCRIPT;
- struktura menu;
- optymalizacja adresów URL pod kątem słów kluczowych;
- wszystkie teksty na stronę;
- metadane;
- linki wewnętrzne.
Podsumowując: teksty na stronę internetową są jednym z fundamentów skutecznego pozycjonowania Onsite, ale skuteczne SEO obejmuje bardzo wiele elementów.
Czy skuteczne teksty na stronę są tak samo ważne dla korporacji, jak i MŚP?
W moim przekonaniu, komunikacja korporacyjna oraz komunikacja w MŚP potrzebuje centralnego punktu. W obydwu przypadkach jest nim strona internetowa. Właśnie dlatego warto zainwestować w podwójnie przemyślane i pro-sprzedażowe teksty WWW. Rachunek jest bardzo prosty. Jeśli to zrobimy możemy wiele zyskać. Jeśli tego nie zrobimy możemy wiele stracić.
Przeczytaj także: