Jak tworzyć hasła reklamowe? Jak odkorkować wyobraźnię? Jak połączyć kreatywność z konkretnym przekazem, który wyraża więcej słowa?  Spokojnie. Jest wiele technik, które pozwalają zmienić zwykłe wyrazy w silny magnes promocyjny lub skuteczny harpun sprzedażowy. Dość pitu-pitu. Jedziemy z tematem, który zilustruję korzystając z  własnym przykładów.

Dobre hasło reklamowe

Dobre hasło reklamowe:

  • idealnie wpisuje się w charakter grup docelowej;
  • koncentruje się na potrzebie / problemie / korzyści Klienta;
  • wyróżnia się w tłumie (a jednocześnie wyróżnia firmę, produkt lub usługę);
  • porusza emocje i/lub odwołuje się do zdrowego rozsądku;
  • wzbudza ciekawość przez efekt zaskoczenia (najczęściej pozytywnego);
  • jest unikalne, świeże i niepowtarzalne oraz trudno je podrobić;
  • jest spójne z ogólną strategią komunikacji marki;
  • jest punktem wyjścia i odniesienia dla całej kampanii marketingowej.

Tyle teorii.

Jak stworzyć kreatywne hasło reklamowe?

Zanim przedstawię 5 technik podpowiadam, że najlepiej zacząć od drzewka skojarzeń, czyli osobistej burzy mózgu.

Wynotuj związane z marką, produktem lub usługą:

  • problemy, potrzeby i korzyści Klienta
  • skojarzenia i powiedzenia związane z powyższymi
  • skojarzenia i powiedzenia z marką, produktu lub usługą
  • skorelowane wątki kulturowe. Pop-kulturowe (np. tytuł filmu)
  • powiązane porównania
  • powiązane związki frazeologiczne (czyli utrwalone w języku połączenie wyrazów, które niosą za sobą inne niż dosłowne znaczenie, np. „mieć z kimś na pieńku”.

Wykorzystasz je jak paliwo, które napędza kreatywność!

Przejdźmy do sedna, czyli do sposób kreacji hasła reklamowego.

1. Związek frazeologiczny
Wystarczy, że wstawisz wyraz związany z Twoją marką lub usługą do związku frazeologicznego, a uzyskasz kreatywny efekt zaskoczenia, a jednocześnie wykorzystasz siłę znaczeniową tego związku.

Przykład nr 1: hasło reklamowe dla hotelu Portomarina


Copywriter: Filip Nocny

Przykład nr 2: hasło reklamowe dla agencji barmańskiej Flavour Factor


Copywriter: Filip Nocny

Czasami udaje się wykorzystać związek frazeologiczny 1:1 zyskując idealną hasło reklamowe.

Przykład: hasło reklamowe dla firmy logistycznej specjalizującej się w transporcie lądowym i powietrznym.

Copywriter: Filip Nocny

2. Dodanie zaskakującego przymiotnika związanego z produktem / usługą

Wyjątkowe cechy produktu lub usługi są bardzo ważne, jednak jeśli ograniczymy się do ich prezentowania, to przekaz będzie nudny i bezbarwny. Wystarczy jednak, że dodamy do komunikatu zaskakujący przymiotnik lub przysłówek, to nasze hasło reklamowe nagle nabiera rumieńców.

Przykład: hasło reklamowe promujące fotele gamingowe marki Diablo Chairs

Copywriter: Filip Nocny

Drugim wariantem tej techniki jest „doklejenie” nazwy produktu, lokalizacji, itp. do branżowego określenia lub powiedzenia.

Przykład: hasło reklamowe dla klubu Fintess Park na warszawskim Mokotowie

Copywriter: Filip Nocny

3. Podwójne znaczenie słowa
W słowach drzemie potężna moc, ponieważ jeden wyraz może mieć kilka znaczeń. Wystarczy dobrze poszukać, zestawić z innymi (np. na zasadzie kontrastu) i gotowe!

Przykład: hasło reklamowe dla firmy Szeridan

Copywriter: Filip Nocny

4. Coś niemożliwego
Wyobraźnię porusza ciekawość oraz rzeczy niemożliwie. Właśnie dlatego świetnie sprawdzają się hasła reklamowe, które bazują na zaskoczeniu.

Przykład: hasło reklamowe dla firmy Szeridan

Copywriter: Filip Nocny

5. Porównania

Szybki przykład od ręki: Sprzątaj jak zawodowiec – Leon Zawodowiec

Słowo „jak” natychmiast wizualizuje skojarzenie i osadza produkt lub usługę w konkretnym kontekście, o który nam chodzi. Proste, prawda?

Przykład: hasło reklamowe dla firmy Szeridan


Copywriter: Filip Nocny

Twoja kolej! Spróbuj sam 🙂
A może chcesz zapisać się na trening pisania tekstów i haseł reklamowych?
Jeśli tak, to kliknij: Kurs Copywtingu