Teksty na stronę internetową dla hoteli powinny wyróżniać na tle konkurencji, odzwierciedlać charakter miejsca i usług oraz wpisywać się w oczekiwania potencjalnych gości z efektem pozytywnego zaskoczenia. Papierkiem lakmusowym efektywności hotelowych tekstów WWW jest także, a może przede wszystkim skuteczne pozycjonowanie w Google oraz konwersja zainteresowania w rezerwacje firmowe i indywidualne. W jaki sposób osiągnąć te korzyści od A do Z. Kluczem jest profesjonalny, kreatywny i pro-sprzedażowy Copywriting wzorowo zoptymalizowany pod kątem SEO. A teraz po kolei!
Teksty WWW dla hoteli, które odzwierciedlają jego charakter
To zdjęcia Lobby, pokoi, restauracji, SPA i basenu robią klimat, przyciągają uwagę i kuszą potencjalnych Gości. To prawda. Zanim jednak dokonają rezerwacji czytają teksty, aby zmienić swe zainteresowanie w pewność właściwego wyboru. Właśnie dlatego teksty WWW dla hoteli już pierwszym zdaniem powinny odzwierciedlać jego charakter, wystrój, atmosferę, atrakcje oraz standard usług.
Odbiorcy nie reagują na sztampowe określenia takie jak „wyjątkowy charakter”, czy „nastrojowa atmosfera”, ponieważ te słowa nie wizualizują ich znaczenia. Z tego względu dobry Copywriter nie powinien przed redakcją tekstów ograniczać się do wysyłki BRIEFU. Znacznie lepiej sprawdzi się wyczerpujący tele-wywiad z managerem, szefem kuchni oraz recepcjonistą. Nieoceniona jest także osobista wizyta Copywritera w hotelu, który może dosłownie i w przenośni „dotknąć” hotelu. Jeśli Copywriter na własne oczy zobaczy, w jaki sposób szef kuchni przyprawia potrawy, jak recepcjonista obsługuje gości i jak wygląda Lobby po zmroku, to z pewnością przełoży się to na jakość i wyrazistość tekstów WWW. Takie podejście pozwoli połączyć oryginalną formą z przekonującą treścią, dzięki której potencjalni Goście poczują klimat.
Równie istotna jest stylistyka i słownictwo preferowane przez grupę docelową. Inne teksty będą przekonywać do rezerwacji biznesowych i organizacji szkoleń, konferencji i bankietów, a inne do romantycznego weekendu we dwoje. W jednym i drugim przypadku warto pamiętać, aby forma nie dominowała nad treścią, ponieważ potencjalni Goście z każdej grupy docelowej chcą także poznać konkrety – najlepiej wyeksponowane w przejrzystych listach.
Teksty na stronę hotelu powinny zarabiać i jednocześnie oszczędzać
Zacznijmy od sprzedaży, z której właściciel rozlicza dyrektora. Z tego względu warto zainwestować w teksty na stronę internetową hotelu, ponieważ to właśnie one są jego najważniejszą reklamą. Ti przecież od nich w znacznej mierze zależy, czy po przekierowaniu ruchu z linków sponsorowanych lub płatnych postów na Facebooku odwiedziny zakończą się rezerwacją.
Aby finalizować transakcje rezerwacyjne, teksty WWW powinny prezentować hotel i jego usługi sugestywnym językiem korzyści, który dopełniają subtelne techniki perswazji. Równie istotny jest przejrzysty układ, ponieważ maksymalnie ułatwia on intuicyjne odnajdywanie kluczowych informacji oraz szybkie skanowanie treści. Z tego względu kreatywny Copywriter powinien znać zasady współpracy z okiem odbiorców i zadbać m.in. o:
- klarowne i atrakcyjne nagłówki;
- przejrzyste wypunktowania;
- krótkie, dynamiczne i treściwe akapity;
- jasne i sugestywne wezwania do działania.
Wysoka skuteczność tekstów WWW hotelu przekłada się także na wymierne oszczędności. Po pierwsze, jeśli skuteczne pozycjonowanie hotelu lokuje stronę internetową na topowych miejscach w Google po wpisaniu konkretnych słów kluczowych, to można zmniejszyć budżet na reklamy. Po drugie, skuteczne teksty na stronę hotelu minimalizują udział pośredników i konieczność płacenia prowizji za dokonane za ich pośrednictwem rezerwacje.
Teksty WWW a pozycjonowanie strony hotelu
Teksty WWW mają kluczowe znaczenie dla pozycjonowania strony internetowej hotelu. Zgodnie z wymaganiami Google treści powinny być
- unikalne (nie kopiowane);
- wartościowe (odpowiadać na pytania odbiorców i przekazywać przydatne informacje);
- zoptymalizowane pod kątem ogólnych i szczegółowych fraz SEO (słów i wyrażeń kluczowych).
Wiele osób twierdzi, że teksty na stronie hotelu powinny być minimalistyczne i jednie dopełniać zdjęcia. Z drugiej strony, krótkie teksty WWW nie zapewnią skutecznego pozycjonowania. W tej sytuacji warto:
- zoptymalizować nagłówki;
- wykorzystać przestrzeń pod wezwaniem do działania a stopką stroną;
- stworzyć zakładkę FAQ i „Opnie”
- systematycznie publikować artykuły na hotelowym blogu.
Warto dodać, że trzeba jednocześnie zadbać o:
- doskonałe dopasowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych (responsywność);
- kompresję witryny, aby uzyskać większą szybkość ładowania;
- zadbać o pozyskiwanie linków zewnętrznych.
Dopiero suma tych elementów wraz z bardzo dobrymi tekstami może przełożyć się na skuteczne pozycjonowanie strony hotelu.
Sprawdź przykłady tekstów na strony dla hoteli mojego autorstwa:
Przeczytaj także: