Słowa kluczowe „makijaż permanentny” generuje ponad 3 miliony wyników w wyszukiwarce Google. Czy skuteczne pozycjonowanie strony internetowej przy tak wielkiej konkurencji bez wielkich inwestycji i wsparcia dużej agencji SEO jest możliwe? Udowodniłem, że Tak! Własnymi siłami ustawiłem witrynę mojej klientki na najwyższych miejscach w wyszukiwarce i udało nam się wyprzedzić znacznie większe firmy po wielu obleganych frazach. Sukces w Google przełożył się na progres biznesowy i większe zyski. Przeczytaj krótkie Case Study. Zapraszam!   

Pozycjonowanie salonu kosmetycznego jest trudne 

pozycjonowanie salonu kosmetycznego

Pozycjonowanie salonu kosmetycznego jest… trudne z uwagi na:

  • bardzo wysoką konkurencję;
  • wzrastającą świadomość SEO w branży Beauty;
  • profesjonalizację działów marketingu w salonach kosmetycznych;
  • powstawanie wyspecjalizowanych agencji, które zajmują się marketingiem kosmetycznym. 

W tym kontekście zadanie, które postawiła przede mną Pani Agnieszka (właścicielka marki NEWLOOK’S) było sporym wzywaniem. Całe szczęście, że moja klientka to bardzo świadomy managerka, która nie chciała brnąć w zakazane metody Black HAT SEO i nie oczekiwała błyskawicznych rezultatów. Jako osoba, która inwestuje w swój rozwój i szkolenia z pozycjonowania postawiła na długofalowy plan pozycjonowania strony oraz połączenie kompleksowej optymalizacji witryny pod kątem SEO z produkcją unikalnej i maksymalnie wartościowej treści.      

1. Wyzwanie: pozycja w TOP 10 Google w ciągu 12-15 miesięcy 

  • Profil biznesowy klienta: grupa NEWLOOK’S (w jej skład wchodzi gabinet kosmetologii i medycyny estetycznej, gabinet i centrum szkoleniowe makijażu permanentnego, sklep ze sprzętem do makijażu permanentnego, produkcja autorskich kosmetyków).
  • Branża: Beauty
  • Pozycjonowana strona: permanentny.com
  • Wiedza właściciela: zaawansowana znajomość SEO i duża wiedza w zakresie marketingu (SEM, Content Marketing, automatyzacja)

Zaczęliśmy tak jak w branży kosmetycznej – od indywidualnej konsultacji SEO, podczas której określiliśmy:

  • cel główny, tj. ulokowanie strony permanentny.com w TOP 10 Google po następujących słowach kluczowych: „makijaż permanentny”; „makijaż permanentny brwi”, „makijaż permanentny ust”, „kurs makijażu permanentnego” „szkolenie z makijażu permanentnego”, „sprzęt do makijażu permanentnego”, |zestaw do makijażu permanentnego” oraz wiele innych ogólnych i szczegółowych fraz SEO spokrewnionych ze słowami „makijaż” i „permanentny”. 
  • cele pośrednie: połączenie pozycjonowania z kreacją profesjonalnego wizerunku eksperta, przyjazną edukacją klientek indywidualnych oraz specjalistek makijażu permanentnego (linergistek) oraz wzrost poziomu sprzedaży.
  • określenie KPI (kluczowych wskaźników efektywności) na podstawie analizy wskaźników w Google Analytics, Google Page Speed Insights  oraz aktualnych pozycji w wyszukiwarce po interesujących nas słowach kluczowych. 

2. Strategia SEO i plan pozycjonowania 

Na początek opracowałem strategię SEO oraz stworzyłem plan pozycjonowania strony internetowej.

Strategia SEO objęła :

  • audyt techniczny SEO i lokalizacja obszarów strony do optymalizacji programistycznej;
  • audyt struktury strony internetowej;
  • rozszerzony audyt treści (pod względem potencjału pozycjonującego, edukacyjnego i sprzedażowego);
  • koncepcję połączenia SEO z kreacją pożądanego wizerunku, przyjazną edukacją oraz pro-sprzedażową treścią; 
  • analizę i dobór ogólnych i szczegółowych (długo-ogonowych) słów kluczowych z uwzględnieniem dwóch UX grup docelowych;
  • ramowy i szczegółowy plan pozycjonowania strony wraz z kalendarzem konkretnych działań;
  • prognozy efektów pozycjonowania z podziałem na etapy zakładanych progresów w wynikach organicznych.    

3. Pozycjonowanie strony „permanentny.com”

Pozycjonowanie strony „permanentny.com” podzieliłem na następujące etapy:

Optymalizacja techniczna strony pod kątem SEO

Optymalizacja techniczna strony pod kątem SEO jest absolutnym fundamentem skutecznego pozycjonowania. Jeśli strona nie jest dobrze przygotowana pod względem programistycznym (wbrew zasado SEO READY), to pozycjonowanie będzie niczym jazda samochodem na zaciągniętym hamulcu ręcznym. Z tego względu, po wykonaniu audytu SEO na początek zleciłem:  

  • uporządkowanie CSS; 
  • zwiększenie poziomu responsywności (dopasowanie witryny do urządzeń mobilnych) – osiągnęliśmy poziom 83/100 – wcześniej 39/100; (powyższy wynik może nie powala na kolana, lecz biorąc pod uwagę zawartość witryny i podpięty sklep jest więcej niż przyzwoity). 
  • wyeliminowanie zbędnych skryptów;
  • kompresję strony. 

Optymalizacja struktury menu

Aby zapewnić stronie skuteczne pozycjonowanie oraz przewagę nad konkurencją zaproponowałem:

  • dwupoziomowe menu (ofertowe menu główne oraz menu o charakterze wizerunkowo-edukacyjnym).
  • wydzielenie kategorii, takich jak zabiegi, usuwanie, kursy i barwniki, aby każdą z nich skoncentrować na jedną rodziną fraz SEO; 
  • włączenie sklepu do strony permanentny.com;
  • podział BLOGA na sekcje tematyczne;
  • rozbudowany i szczegółowy cennik 
  • galerię zdjęć „przed i po”;
  • obszerną sekcję FAQ, aby realizować strategię FAQ WAY SEO Copywriting i zwiększyć szansę na uzyskanie pozycji „zero”;
  • zakładkę „Opinie”
  • zakładki z frazami SEO typu Evergreen (np. „co to jest makijaż permanentny”, czy „makijaż permanentny przed i po);
  • każda z zakładek otrzymała adres URL z zakotwiczonym wyrażeniem kluczowym.

W ten sposób powstała struktura, która ułatwia intuicyjne poruszanie się po stronie, zwiększa potencjał SEO witryny oraz jest znacznie bardziej rozbudowana w porównaniu do witryn konkurencji. 

   

Pro-sprzedażowy i edukacyjny SEO Copywriting 

Jako doświadczony SEO & Content Manager i kreatywny Copywriter stworzyłem 

  • strukturę tekstów wyposażone w nagłówki SEO o prawidłowej hierarchii;
  • wartościowe, całkowicie unikalne opisy zabiegów; produktów i sprzętu;
  • edukacyjne i opiniotwórcze artykuły blogowe dostosowane do UX dwóch grup docelowych (na ponad 5000 znaków ze spacjami każdy)
  • artykuły blogowe typu Pillar;
  • teksty typu FAQ 
  • metadane do każdego tekstu;
  • zadbałem także linkowanie wewnętrzne oraz o kompresję zdjęć i zakotwiczenie słów kluczowych w nazwach plików oraz opisach ALT. 

Zadbałem, aby teksty odpowiadały na pytania, jakie prawdopodobnie chcą zadać odbiorcy oraz połączyłem optymalizację SEO z przekonującym językiem korzyści. Aby osiągnąć taki rezultat przed redakcją niemal każdego tekstu przeprowadzałem tele-wywiad ze specjalistkami, aby uniknąć pustosłowia i usterek merytorycznych.   

Pozyskiwanie linków zewnętrznych (Link Building) 

I tu niespodzianka. Obserwując na bieżąco efekty pozycjonowania strony zrezygnowaliśmy niema całkowicie z pozyskiwania linków zewnętrznych ograniczając się do sporadycznego linkowania ze stron partnerów biznesowych oraz z mediów społecznościowych.

Efekty pozycjonowania strony „permanentny.com”

Działania, które objęły przebudowę i gruntowną optymalizację strony oraz systematyczną publikację wartościowych tekstów SEO zaowocowały po 15 miesiącach spektakularnymi efektami pozycjonowania. Dziś witryna po wyselekcjonowanych na początku słowach kluczowych zajmuje miejsca w TOP 10, a nawet TOP 5 Google, a po najważniejszej frazie, czyli „makijaż permanentny” jest pierwsza!

Okazuje się, że jedna osoba wystarczy, aby ulokować stronę w TOP 5 Google po słowach kluczowych o bardzo wysokiej konkurencji. Ty także zamów u mnie pozycjonowanie strony internetowej dla swojej firmy i zapewnij jej większy ruch, wyższą sprzedaż i przewagę nad konkurencją.

Inni przeczytali także :  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *