Spis treści
Wiarygodność, konkretny język korzyści, przyjazna komunikacja oraz wyczerpujące odpowiedzi na pytania, które chcą zadać potencjalne klientki. Do tego wzorowa optymalizacja treści pod kątem pozycjonowania (SEO). Suma tych elementów to klucz, aby teksty na stronie internetowej kreowały profesjonalny wizerunek, zmieniały zainteresowanie w decyzje o rezerwacji zabiegu oraz ulokowały witrynę na wysokich miejscach w wynikach Google. Przeczytaj artykuł i spójrz na treści z zupełnie nowej perspektywy.
Przyjazna komunikacja bez klątwy wiedzy
Bardzo ważnym warunkiem, który współdecyduje o skuteczności tekstów na strony internetowe salonów kosmetycznych oraz gabinetów medycyny estetycznej jest stylistyka dopasowana do realnych preferencji konkretnej grupy docelowej.
Przeważnie potencjalne klientki oczekują profesjonalnych i jednocześnie „przyjaznych tekstów”, które:
- w przystępny sposób wyjaśniają działanie zabiegów,
- jasno prezentują wskazania i przeciwwskazania;
- wyjaśniają przebieg zabiegów;
- eksponują konkretne korzyści,
- odpowiadają na takie pytanie, jak „ile trwa zabieg”, „czy jest bolesny”, „jak wygląda się po zabiegu”;
- uwzględniają zalecenia pozabiegowe;
- prezentują cenę oraz opinie.
Warto pamiętać, że teksty WWW w branży BEAUTY nie powinny przytłaczać klientek ogromną dawką fachowej terminologii i skomplikowanym językiem kosmetologicznym. Taka komunikacja może po prostu być nie zrozumiana przez grupę docelową, co negatywnie odbije się na sprzedaży. Nie mniej, właścicielki oraz pracownicy marketingu salonów / gabinetów często wpadają w pułapkę tak zwanej „klątwy wiedzy”. Polega ona na tym, że twórca treści zakłada, że odbiorcy posiadają ten sam poziom wiedzy merytorycznej, co kosmetolog. Ponadto wiele osób z branży BEAUTY dąży do tego, aby teksty na stronę internetową były „profesjonalne”. Pod tym sformułowaniem często kryje się potrzeba prezentowanie zabiegów niczym na wykładzie w szkole kosmetologicznej, podczas gdy klientki oczekują przyjaznej komunikacji Human to Human (H2H).
Język korzyści w opisach zabiegów
Język korzyści w opisach zabiegów kosmetycznych i medycyny estetycznej to fundament pro-sprzedażowej komunikacji z klientkami. Klientki zazwyczaj nie są ekspertami w dziedzinie technologii używanej do zabiegów czy składników aktywnych, dlatego opisy opierające się na suchych cechach często nie wywołują emocji ani zainteresowania.
Dlaczego język korzyści jest skuteczniejszy niż opisy cech i zalet?
Komunikowanie się przez pryzmat korzyści jest bardziej przekonujące, ponieważ klienci nie kupują samego zabiegu – kupują efekt, jaki on przyniesie. Opisując wyłącznie cechy produktu czy zabiegu, mówisz o tym, co on ma – czyli o technologii, składnikach czy sposobie działania. Język korzyści natomiast odnosi się do tego, co klientka zyska – jakie zmiany zobaczy, jak się poczuje, jakie problemy zostaną rozwiązane.
Rodzaje korzyści, które warto komunikować
- Korzyści racjonalne
To te, które dają konkretne, mierzalne rezultaty. Na przykład zamiast pisać o tym, że zabieg „używa fal radiowych o częstotliwości X MHz”, lepiej powiedzieć: „zabieg wygładzi zmarszczki i poprawi elastyczność skóry już po pierwszej sesji”.
- Korzyści emocjonalne
Branża Beauty ma silny wpływ na samopoczucie klientów. Opisy powinny odwoływać się do tego, jak zabieg poprawi pewność siebie, pozwoli poczuć się młodziej lub zrelaksować po stresującym dniu. Przykład: „Poczujesz się bardziej pewna siebie dzięki promiennej, odświeżonej skórze.”
- Korzyści obrazowe
Skuteczne opisy korzystają z wyobraźni klientek. Obrazowe opisy pobudzają wyobraźnię i pozwalają lepiej zrozumieć, jak będzie wyglądał efekt końcowy. Przykład: „Twoja skóra będzie wyglądać tak, jakbyś właśnie wróciła z dwutygodniowych wakacji.”
Jak unikać języka cech i zalet?
Klientki reagują słabo na opisy przepełnione technicznymi szczegółami, które dla większości z nich są niezrozumiałe. Zamiast pisać o „laserze o długości fali 1064 nm”, lepiej jest opisać efekty tego lasera: „Skutecznie usuniemy przebarwienia, nadając Twojej skórze jednolity koloryt.” Prezentacja efektów zamiast cech technicznych pokazuje, że rozumiesz ich potrzeby i wiesz, na czym im zależy.
Przykład zastosowania języka korzyści
Opis przed: „Zabieg z wykorzystaniem kwasu hialuronowego o wysokim stężeniu pozwala na głęboką regenerację skóry, intensywnie nawilżając i odżywiając naskórek.”
Opis po: „Po zabiegu Twoja skóra będzie intensywnie nawilżona i odżywiona, zyska zdrowy, promienny wygląd, a drobne zmarszczki staną się mniej widoczne.”
W tym przykładzie jasno widać, jak język korzyści przenosi uwagę z opisu samego produktu na jego wpływ na klientkę. Zamiast skupiać się na szczegółach technicznych, pokazujemy, co klientka zyska.
Czy klientki czytają długie teksty?
Od razu chciałbym rozwiać pewien mit, że ludzie nie lubią lub nie czytaja długich treści.
Jeśli nasze teksty na stronę:
- prezentują konkretne informacje bez „lania wody”;
- są dopasowane pod względem merytorycznym i stylistycznym do preferencji grupy docelowej;
- odpowiadają na pytania, które prawdopodobnie chcą zadać;
- uwzględniają zasadę 3×1, tj. 1 nagłówek, 1 akapit, 1 myśl;
- zawierają konkretne i ciekawe nagłówki oraz śródtytuły;
- zawierają krótkie i treściwe akapity;
- zawierają wypunktowania;
- zawierają zdjęcia i ramki
– to odbiorcy nawet nie czują, że przyswajają spore ilości liter. Co więcej, są zadowoleni, ponieważ wszystkie niezbędne informacje mają w jednym miejscu i nie muszą ich szukać na innych stronach internetowych.
Teksty na stronę a pozycjonowanie stron salonów kosmetycznych i gabinetów medycyny estetycznej
Wartościowe i unikalne teksty WWW odpowiednio zoptymalizowane pod kątem ogólnych oraz szczegółowych słów kluczowych to podstawa skutecznego pozycjonowania strony salonu kosmetycznego lub gabinetu / kliniki medycyny estetycznej. Oprócz treści zasadniczych, czyli tekstów do zakładek na temat gabinetu / kliniki, zespołu oraz opisów zabiegów należy systematycznie publikować:
- wartościowe i przydatne artykuły SEO na bloga, które zapewniają pro-sprzedażową edukację;
- poradniki dot. pielęgnacji;
- opinie;
- Beauty Studies;
- treści typu FAQ;
- i inne formaty
PS. Aby wygrać z konkurencją oraz ulokować witrynę w TOP 5 Google nie wystarczy jednak zainwestować w profesjonalne teksty WWW oraz artykuły blogowe. Należy także zadbać o wysoki poziom responsywności (poziom dopasowania witryny do urządzeń mobilnych) oraz o dobre praktyki programistyczne. Bez spełnienia tych warunków będziemy pozycjonować stronę niczym na zaciągniętym hamulcu ręcznym!
Zamów wycenę skutecznych tekstów na stronę dla salonu kosmetycznego lub gabinetu medycyny estetycznej.
- Dowiedz się więcej: teksty na stronę
- Porozmawiajmy o tekstach: kontakt