Wiarygodność, konkretny język korzyści, przyjazna komunikacja oraz wyczerpujące odpowiedzi na pytania, które chcą zadać potencjalne klientki. Do tego wzorowa optymalizacja treści pod kątem pozycjonowania (SEO). Suma tych elementów to klucz, aby teksty na stronie internetowej kreowały profesjonalny wizerunek, zmieniały zainteresowanie w decyzje o rezerwacji zabiegu oraz ulokowały witrynę na wysokich miejscach w wynikach Google. Przeczytaj artykuł i spójrz na treści z zupełnie nowej perspektywy.

Zamów wycenę skutecznych tekstów na stronę dla salonu kosmetycznego lub gabinetu \ kliniki medycyny estetycznej.

Przyjazna komunikacja H2H bez klątwy wiedzy  

Bardzo ważnym warunkiem, który współdecyduje o skuteczności tekstów na stron internetowe salonów kosmetycznych oraz gabinetów medycyny estetycznej jest stylistyka dopasowana do realnych preferencji konkretnej grupy docelowej.

Przeważnie potencjalne klientki określają pożądaną komunikację jako „przyjazne teksty”, które:

  • w przystępny sposób wyjaśniają działanie zabiegów,
  • jasno prezentują wskazania i przeciwwskazania
  • eksponują konkretne korzyści, przebieg zabiegów oraz zalecenia pozabiegowe;
  • odpowiadają na takie pytanie, jak „ile trwa zabieg”, „czy jest bolesny”, „jak wygląda się po zabiegu”.

W związku z tym warto pamiętać, że teksty WWW w branży BEAUTY nie powinny przytłaczać odbiorców zbyt naukową formą oraz skomplikowanymi pojęciami kosmetologicznymi, których potencjalne klientki mogą po prostu nie rozumieć.

Nie mniej, właścicielki salonów kosmetycznych oraz gabinetów lub klinik medycyny estetycznej często wpadają w pułapkę tzw. „klątwy wiedzy”, która polega na założeniu, że odbiorcy posiadają ten sam poziom wiedzy merytorycznej, co kosmetolog.

Wiele osób z branży BEAUTY dąży także do tego, aby teksty na stronę internetową gabinetu były „profesjonalne”. Pod tym sformułowaniem często kryje się potrzeba prezentowanie zabiegów niczym na wykładzie w szkole kosmetologicznej, podczas gdy klientki oczekują przyjaznej komunikacji Human to Human (H2H)

Jakie teksty WWW i zdjęcia zmieniają zainteresowanie w rezerwacje zabiegów? 

Aby teksty na stronach WWW gabinetów kosmetycznych oraz klinik medycyny estetycznej zmieniały zainteresowanie w ofertą powinny spełniać następujące warunki:

  • maksymalnie skonkretyzowane obietnice (ale tylko takie, które są realne do spełnienia);
  • maksymalnie skonkretyzowane informacje dot. bezpieczeństwa;
  • lista wskazań oraz przede wszystkim korzyści;
  • wyczerpujące i zrozumiałe odpowiedzi na wszystkie pytania dot. zabiegu;
  • przekonujące argumenty i tzw. dowody słuszności (dane liczbowe, opinie, zdjęcia „przed i po”);
  • przejrzystość treści (nagłówki, dynamiczne i treściwe akapity, listy punktorów).

Krótko mówiąc, potencjalne klientki chcą zyskać pewność widocznych efektów oraz, że oddają swoją urodę i zdrowie w ręce doświadczonych i odpowiedzialnych specjalistów.  

Język korzyści w opisach zabiegów 

Bardzo ważnym elementem tekstów na strony gabinetów kosmetycznych i medycyny estetycznej (oraz w całej branż BEAUTY) jest racjonalny, emocjonalny i obrazowy język korzyści.  

Klientki słabo reagują na komunikację przez pryzmat cech i zalet. Znacznie silniej oddziałuje na nie prezentacja konkretów oraz efektów.:

Czy potencjalne klientki czytają długie teksty na stronach internetowych?

Od razu chciałbym rozwiać pewien mit, według którego ludzi nie czytają długich treści na kilka tysięcy znaków ze spacjami. To nieprawda. Jeśli nasze teksty na stronę:

  • prezentują konkretne informacje bez „lania wody”,
  • są dopasowane pod względem merytorycznym i stylistycznym do preferencji grupy docelowej;
  • odpowiadają na pytania, jakie chcą zadać potencjalne klientki:
  • są przejrzyste (nagłówki, krótkie akapity, wypunktowanie – bez obszernych bloków treści)

– to odbiorcy nawet nie czują, że przyswajają spore ilości liter. Co więcej, są zadowoleni, ponieważ nie muszą szukać brakujących informacji na innych stronach WWW.

Teksty na stronę a skuteczne pozycjonowanie stron i salonów kosmetycznych i gabinetów medycyny estetycznej 

Wartościowe i unikalne teksty WWW odpowiednio zoptymalizowane pod kątem ogólnych oraz szczegółowych słów kluczowych to podstawa skutecznego pozycjonowania strony salonu kosmetycznego lub gabinetu / kliniki medycyny estetycznej.

Aby wygrać z konkurencją oraz ulokować witrynę w TOP 5 Google nie wystarczy jednak zainwestować w profesjonalne teksty WWW oraz artykuły blogowe. Należy także zadbać o wysoki poziom responsywności (poziom dopasowania witryny do urządzeń mobilnych) oraz o dobre praktyki programistyczne. Bez spełnienia tego warunku będziemy pozycjonować stronę niczym na zaciągniętym hamulcu ręcznym!

Inni przeczytali także :  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *