„Wyślijcie nam swoje zdjęcia z zaręczyn i opowiedzcie swoje miłosne historia, a my stworzymy unikalnego ebooka pełnego wzruszeń, zachwytów oraz spełnionych marzeń”. Jako sklep jubilerski zachęcimy Internautów do produkcji Contentu oraz wykorzystamy pozyskane treści, aby budować wiarygodny wizerunek, angażować społeczność oraz zdobywać nowych klientów! Tym właśnie jest User Generated Content (UGC).

Co to jest UGC? Definicja

UGC, czyli User Generated Content (inna nazwa to Consumer Generated Media) to treści dotyczące naszej marki tworzone i publikowane przez niezależnych oraz nieopłacanych użytkownicy Internetu. UGC może przyjmować dowolną formę, np. spontanicznych komentarzy, wpisów, zdjęć lub filmików publikowanych przez fanów w naszych firmowych mediach społecznościowych.

User Generated Content można za zgodą ich twórców wykorzystać, np. w artykułach blogowych na firmowej stronie internetowej, w postaci ebooków lub jako klasyczny materiał promocyjny.

Koncepcja UGC zakłada, że Internauci / Konsumenci nie chcą być już tylko biernymi odbiorcami, lecz pragną sami współtworzyć treści dla firm, które cenią i lubią.

Jakie korzyści zapewnia UGC?

UGC zapewnia  wiele konkretnych korzyści marketingowych, w tym m.in.: 

  • wiarygodność i społeczny dowód słuszności
  • przekonujące i pro-sprzedażowe rzetelne opinie, recenzje i rekomendacje
  • pożądany wizerunek współkształtowany przez otoczenie;
  • pozytywny odbiór marki przez aktualnych i potencjalnych klientów;
  • satysfakcję twórców treści, które stają się elementem komunikacji firmy;
  • unikalne i autentyczne treści; które można wykorzystać w firmowym marketingu
  • zwiększenie interakcji z odbiorcami poprzez ich bezpośrednie zaangażowanie w kreację treści;
  • nawet 5 x wyższą konwersję w porównaniu do klasycznych treści informacyjno-promocyjnych;
  • wyższa lojalność odbiorców-twórców wobec marki;
  • dotarcie do nowych grup docelowych;
  • pozytywny wpływ na pozycjonowanie (SEO).

Typy i rodzaje UGC

UGC, czyli User Generated Content może być pozyskiwany w dowolnym kanale komunikacji i może przyjąć dowolną formę. Najczęściej wykorzystywane typy i rodzaje UGC to”

  • komentarze na firmowym blogu
  • komentarze w Social Mediach;
  • zdjęcie i filmy publikowane przez odbiorców w mediach społecznościowych;
  • artykuły, zdjęcia i filmy przesyłane na adres mailowy firmy;
  • oceny w postaci gwiazdek (przeważnie w skali od 1 do 5);
  • opisowe opinie dot. produktów / usług;
  • posty na forach internetowych;
  • wpisy w Wikipedii;
  • sharing hasztagów;
  • tworzenie stron, serwisów, forów, portali, których twórcami są sami Internauci

Przykłady UGC

Firma jubilerska SAVICKI

Firma SAVICKI zachęca do publikacji zdjęć i filmów z zaręczyn na swoim Instagramie oraz Facebooku, aby tworzyć wyjątkową społeczność #shareyourlove. Przesyłane materiały wykorzystuje się także do tworzenia unikalnych ebooków opowiadających historie zakochanych. W ten sposób powstaje wiarygodna i bardzo naturalna treść, która kształtuje wizerunek marki oraz pozwala pozyskiwać wartościowe Leady Sprzedażowe.

Arena Szkoleń

Arena Szkoleń to firma szkoleniowa z Poznania, która opublikowała na swojej stronie internetowej wywiady z uczestnikami szkoleń w formie tekstowej i VIDEO. Spontaniczne wypowiedzi zwiększają wiarygodność firmy oraz kształtują jej profesjonalny wizerunek.

A zatem – jeśli Twoja marka kreuje swój wizerunek jako przyjaznej marki, która stawia klientów w centrum uwagi, to warto oddać im głos oraz stworzyć przestrzeń do publikacji.

Jak zachęcić odbiorców do tworzenia treści?

  • Zastanów się, jaką historię chce opowiedzieć Twoja firma
  • Twórz posty zachęcające do wypowiedzi i kreacji Contentu
  • Zachęcaj do komentarzy
  • Dostarczaj inspiracji i działaj subtelnie, aby odbiorcy nie czuli presji
  • Buduj społeczność o podobnych wartościach, pasjach i światopoglądach;
  • Rób użytek ze zgromadzonych treści i publikuj je w profesjonalnej formie.

Inni przeczytali także :  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *