Jak tworzyć hasła reklamowe? Jak odkorkować wyobraźnię? Jak połączyć kreatywność z konkretnym przekazem, który wyraża więcej słowa? Spokojnie. Jest wiele technik, które pozwalają zmienić zwykłe wyrazy w silny magnes promocyjny lub skuteczny harpun sprzedażowy. Dość pitu-pitu. Jedziemy z tematem, który zilustruję korzystając z własnym przykładów.
Dobre hasło reklamowe
Dobre hasło reklamowe:
- idealnie wpisuje się w charakter grup docelowej;
- koncentruje się na potrzebie / problemie / korzyści Klienta;
- wyróżnia się w tłumie (a jednocześnie wyróżnia firmę, produkt lub usługę);
- porusza emocje i/lub odwołuje się do zdrowego rozsądku;
- wzbudza ciekawość przez efekt zaskoczenia (najczęściej pozytywnego);
- jest unikalne, świeże i niepowtarzalne oraz trudno je podrobić;
- jest spójne z ogólną strategią komunikacji marki;
- jest punktem wyjścia i odniesienia dla całej kampanii marketingowej.
Tyle teorii.
Jak stworzyć kreatywne hasło reklamowe?
Zanim przedstawię 5 technik podpowiadam, że najlepiej zacząć od drzewka skojarzeń, czyli osobistej burzy mózgu.
Wynotuj związane z marką, produktem lub usługą:
- problemy, potrzeby i korzyści Klienta
- skojarzenia i powiedzenia związane z powyższymi
- skojarzenia i powiedzenia z marką, produktu lub usługą
- skorelowane wątki kulturowe. Pop-kulturowe (np. tytuł filmu)
- powiązane porównania
- powiązane związki frazeologiczne (czyli utrwalone w języku połączenie wyrazów, które niosą za sobą inne niż dosłowne znaczenie, np. „mieć z kimś na pieńku”.
Wykorzystasz je jak paliwo, które napędza kreatywność!
Przejdźmy do sedna, czyli do sposób kreacji hasła reklamowego.
1. Hasło reklamowe ze związkiem frazeologicznym
Wystarczy, że wstawisz wyraz związany z Twoją marką lub usługą do związku frazeologicznego, a uzyskasz kreatywny efekt zaskoczenia, a jednocześnie wykorzystasz siłę znaczeniową tego związku.
Przykład nr 1: hasło reklamowe dla hotelu Portomarina
Copywriter: Filip Nocny
Przykład nr 2: hasło reklamowe dla agencji barmańskiej Flavour Factor
Copywriter: Filip Nocny
Czasami udaje się wykorzystać związek frazeologiczny 1:1 zyskując idealną hasło reklamowe.
Przykład: hasło reklamowe dla firmy logistycznej specjalizującej się w transporcie lądowym i powietrznym.
Copywriter: Filip Nocny
2. Hasło reklamowe z zaskakującym przymiotnikiem
Wyjątkowe cechy produktu lub usługi są bardzo ważne, jednak jeśli ograniczymy się do ich prezentowania, to przekaz będzie nudny i bezbarwny. Wystarczy jednak, że dodamy do komunikatu zaskakujący przymiotnik lub przysłówek, to nasze hasło reklamowe nagle nabiera rumieńców.
Przykład: hasło reklamowe promujące fotele gamingowe marki Diablo Chairs
Copywriter: Filip Nocny
Drugim wariantem tej techniki jest „doklejenie” nazwy produktu, lokalizacji, itp. do branżowego określenia lub powiedzenia.
Przykład: hasło reklamowe dla klubu Fintess Park na warszawskim Mokotowie
Copywriter: Filip Nocny
3. Hasło reklamowe z grą słów
W słowach drzemie potężna moc, ponieważ jeden wyraz może mieć kilka znaczeń. Wystarczy dobrze poszukać, zestawić z innymi (np. na zasadzie kontrastu) i gotowe!
Przykład: hasło reklamowe dla firmy Szeridan
Copywriter: Filip Nocny
4. Hasło reklamowe, które wyraża coś niemożliwego
Wyobraźnię porusza ciekawość oraz rzeczy niemożliwie. Właśnie dlatego świetnie sprawdzają się hasła reklamowe, które bazują na zaskoczeniu.
Przykład: hasło reklamowe dla firmy Szeridan
Copywriter: Filip Nocny
5. Hasło reklamowe z porównaniem
Szybki przykład od ręki: Sprzątaj jak zawodowiec – Leon Zawodowiec
Słowo „jak” natychmiast wizualizuje skojarzenie i osadza produkt lub usługę w konkretnym kontekście, o który nam chodzi. Proste, prawda?
Przykład: hasło reklamowe dla firmy Szeridan
Copywriter: Filip Nocny
Twoja kolej! Spróbuj sam 🙂
Kurs Copywritingu
A może chcesz zapisać się na szkolenie z pisania tekstów marketingowych i tworzenia haseł reklamowych?
Jeśli tak, to kliknij tutaj: Kurs Copywtingu