Jakie korzyści zapewni Ci ten artykuł? W 3 minuty uporządkujesz wiedzę, a konkretne przykłady zapewnią Ci punkt odniesienia. Tym samym zaczniesz sprawniej używać języka korzyści w marketingu, Copywritingu i sprzedaży. Właśnie dlatego Twoje teksty zaczną sprzedawać więcej i szybciej!
Język korzyści – co to jest?
Zacznijmy od krótkiej definicji. Język korzyści to technika marketingu, sprzedaży oraz perswazji oparta o zwroty, które wskazują korzyści racjonalne i/lub emocjonalne wynikające z zakupu produktu lub usługi. W języku korzyści najważniejsze są problemy i potrzeby potencjalnych klientów, a nie cechy produktów lub usług.
Na czym polega język korzyści?
Język korzyści polega na zadawaniu sobie pytań, takich jak:
- co to oznacza?
- co z tego wynika?
- co daje?
- co daje, że daje?
Jak pisać językiem korzyści?
Aby pisać językiem korzyści:
- zdefiniuj i skonkretyzuj problemy Twoich klientów (korzyści to często odwrotności problemów)
- zdefiniuj i skonkretyzuj oczekiwane korzyści racjonalne
- zdefiniuj i skonkretyzuj oczekiwane korzyści racjonalne
Język korzyści – przykład nr 1
- Załóżmy, że oferujemy usługę pozycjonowania stron internetowych dla sektora MŚP.
- Problem klienta: jego firmowa strona zajmuje odległe miejsca w wyszukiwarce i jest niewidoczna.
- Oczekiwania racjonalne: wysokie miejsca w wyszukiwarce
- Oczekiwanie emocjonalne: satysfakcja z dobrej inwestycji w pozycjonowania i przewagi nad konkurencją.
Aby dobrze wykorzystać język korzyści należy go maksymalnie skonkretyzować oraz oczywiście dopasować do preferencji językowych grupy docelowej. Najłatwiej można to zrobić zadając sobie dwa pytania. Po pierwsze: „co to znaczy?”, a po drugie „ co z tego wynika?” Spróbujmy.
- Korzyść racjonalna: „Wysokie miejsca w wyszukiwarce”. Co to znaczy? Mówiąc konkretnie chodzi o pozycje w TOP 5 Google. Co z tego wynika? Sporo, ponieważ wysokie miejsca przekładają się na znacznie większy ruch na stronie internetowej, a tym samym więcej zapytań ofertowych oraz wyższy poziom sprzedaży nawet o 30%. Ta liczba nie jest przypadkowa, ponieważ szacuje się, że pozycje w pierwszej piątce wyników mogą przełożyć się na 30% więcej decyzji zakupowych.
Czy widzisz różnicę między bazowym komunikatem „Zajmij wysokie miejsca w wyszukiwarce” a „Zajmij pozycje w TOP5 Google, nakręć ruch na stronie i zwiększ sprzedaż nawet o 30%”. Jest ogromna, prawda?
- Korzyść emocjonalna: „satysfakcja z dobrej inwestycji”. Co to znaczy w praktyce? Oznacza to, że każda zainwestowana złotówka przyniosła wymierny efekt. Co z tego wynika? Na przykład to, że nasz klient podjął mądrą decyzję i jest sprytnym przedsiębiorcą. Ten argument będzie można wykorzystać w celu „głaskania EGO” naszego odbiorcy.
Czy widzisz różnicę między komunikatem „Satysfakcja z dobrej inwestycji” a „Jak zawsze podejmij dobrą decyzję i zobacz wymierny efekt z każdej zainwestowanej złotówki”
Język korzyści w formułach copywrietrskich
Zerknij na język korzyści wykorzystany w formułach copywriterskich. Formuły copywriterskie to nic innego jak wzorach, które wystarczy wypełnić komunikatami, które wypracowaliśmy powyżej.
Formuła Copywriterska nr 1: „Pytanie zawierające problem – rozwiązanie zawierające korzyści racjonalne i emocjonalne”
Klienci wybierają oferty konkurencji, bo Twoja firmowa strona zajmujesz dalekie miejsca w wyszukiwarce? Zmień to! Ulokuj witrynę w TOP 5 Google, nakręć ruch i zwiększ sprzedaż o 30%! Jak zawsze podejmij dobrą decyzję i zobacz wymierny efekt z każdej zainwestowanej złotówki”
Formuła Copywriterska nr 2: „Scenka, w której odbiorca zobaczy siebie
Twoja firmowa strona zajmuje pozycje w TOP 5 Google. Klienci zamiast klikać w oferty konkurencji odwiedzają Twoją witrynę i wysyłają zapytania, które przekładają się na sprzedaż. Brzmi dobrze? Podejmij dobrą decyzję i zobacz wymierny efekt z każdej zainwestowanej złotówki.
Język korzyści przykłady
Oto przykłady języka z różnych bajek marketingowych.
- Smartfon posiada 2 karty SIM (to tylko cecha). I co z tego wynika? Możesz nosić jeden telefon zamiast dwóch. I co z tego? Jedna karta będzie służbowa, a jedna prywatna? Jak przedstawić tę informację przez pryzmat korzyści?
POŁĄCZ BIZNES I ŻYCIE OSOBISTE – PRZEŁĄCZ SIĘ NA 2 KARTY SIM
Można również wykorzystać korzyść finansową wynikającą z faktu, że kupimy jednego smartfona zamiast dwóch.
WEEKEND SPA? NOWY LAPTOP, A MOŻE OPONY ZIMOWE? NA CO WYDASZ SWOJE 3000?
TYLE ZAOSZCZĘDZISZ KUPUJĄC SMARTFONA Z 2 KARTAMI SIM!
- Samochód ma świetne przyspieszenie (to tylko cecha) Co to oznacza? (7,7 s do setki) I co z tego wynika? Wyprzedzisz bezpiecznie inne auta i będziesz czerpać przyjemność z jazdy. Jak przedstawić tę informację przez pryzmat korzyści?
PRZYSPIESZAJ W 7,7 DO SETKI – WYPRZEDZAJ BEZPIECZNIE I CIESZ SIĘ JAZDĄ
Zasady języka korzyści
Oto kilka zasad i dobrych praktyk
- Personalizuj komunikaty za pomocą czasownika: zamiast pisać „Przyspieszenie w 7,7 do setki” znacznie lepiej zaproponować komunikat „Przyspieszaj w 7,7 do setki”. Zyskujesz większą dynamikę treści i zwracasz się bezpośrednio do odbiorcy nawiązując z nim interakcję.
- Konkretyzuj informacje: zamiast pisać „Inwestycja blisko centrum”, znacznie lepiej zaproponować komunikat „15’ spacerem na Nowy Świat”
- Obrazuj informacje w scenkach, w których odbiorca zobaczy siebie: zamiast pisać „Klasyczny czarny sweter dzięki swojemu uniwersalnemu stylowi umożliwia wiele stylizacji modowych”, znacznie lepiej zaproponować komunikat: „Komponujesz swój klasyczny czarny sweter ze spódnicą i czółenkami i wyglądasz profesjonalnie na spotkaniu biznesowym z zarządem. Po godzinach miksujesz swój uniwersalny czarny sweter z jeansami i wskakujesz w trampki i zachwycasz swoim LOOKIEM wybierając się z przyjaciółkami na miasto.
Mam nadzieję, że artykuł ciut-ciut poszerzył Twoją wiedzę o języku korzyści
Inni przeczytali także :