Jakie korzyści zapewni Ci ten artykuł? W 3 minuty uporządkujesz wiedzę, a konkretne przykłady zapewnią Ci punkt odniesienia. Tym samym zaczniesz sprawniej używać języka korzyści w marketingu, Copywritingu i sprzedaży. Właśnie dlatego Twoje teksty zaczną sprzedawać więcej i szybciej!  

Język korzyści – co to jest?

Zacznijmy od krótkiej definicji. Język korzyści to technika marketingu, sprzedaży oraz perswazji oparta o zwroty, które wskazują korzyści racjonalne i/lub emocjonalne wynikające z zakupu produktu lub usługi. W języku korzyści najważniejsze są problemy i potrzeby potencjalnych klientów, a nie cechy produktów lub usług. 

Na czym polega język korzyści?

Język korzyści polega na zadawaniu sobie pytań, takich jak:

  • co to oznacza?
  • co z tego wynika?
  • co daje?
  • co daje, że daje?

Jak pisać językiem korzyści?

Aby pisać językiem korzyści:

  • zdefiniuj i skonkretyzuj problemy Twoich klientów (korzyści to często odwrotności problemów)
  • zdefiniuj i skonkretyzuj oczekiwane korzyści racjonalne
  • zdefiniuj i skonkretyzuj oczekiwane korzyści racjonalne

Język korzyści – przykład nr 1

  • Załóżmy, że oferujemy usługę pozycjonowania stron internetowych dla sektora MŚP.
  • Problem klienta: jego firmowa strona zajmuje odległe miejsca w wyszukiwarce i jest niewidoczna.
  • Oczekiwania racjonalne: wysokie miejsca w wyszukiwarce
  • Oczekiwanie emocjonalne: satysfakcja z dobrej inwestycji w pozycjonowania i przewagi nad konkurencją.

Aby dobrze wykorzystać język korzyści należy go maksymalnie skonkretyzować oraz oczywiście dopasować do preferencji językowych grupy docelowej. Najłatwiej można to zrobić zadając sobie dwa pytania. Po pierwsze: „co to znaczy?”, a po drugie „ co z tego wynika?” Spróbujmy.

  • Korzyść racjonalna: „Wysokie miejsca w wyszukiwarce”. Co to znaczy? Mówiąc konkretnie chodzi o pozycje w TOP 5 Google. Co z tego wynika? Sporo, ponieważ wysokie miejsca przekładają się na znacznie większy ruch na stronie internetowej, a tym samym więcej zapytań ofertowych oraz wyższy poziom sprzedaży nawet o 30%. Ta liczba nie jest przypadkowa, ponieważ szacuje się, że pozycje w pierwszej piątce wyników mogą przełożyć się na 30% więcej decyzji zakupowych.

Czy widzisz różnicę między bazowym komunikatem „Zajmij wysokie miejsca w wyszukiwarce” a „Zajmij pozycje w TOP5 Google, nakręć ruch na stronie i zwiększ sprzedaż nawet o 30%”. Jest ogromna, prawda?  

  • Korzyść emocjonalna: „satysfakcja z dobrej inwestycji”. Co to znaczy w praktyce? Oznacza to, że każda zainwestowana złotówka przyniosła wymierny efekt. Co z tego wynika? Na przykład to, że nasz klient podjął mądrą decyzję i jest sprytnym przedsiębiorcą. Ten argument będzie można wykorzystać w celu „głaskania EGO” naszego odbiorcy.

Czy widzisz różnicę między komunikatem „Satysfakcja z dobrej inwestycji” a „Jak zawsze podejmij dobrą decyzję i zobacz wymierny efekt z każdej zainwestowanej złotówki”

Język korzyści w formułach copywrietrskich

Zerknij na język korzyści wykorzystany w formułach copywriterskich. Formuły copywriterskie to nic innego jak wzorach, które wystarczy wypełnić komunikatami, które wypracowaliśmy powyżej.

Formuła Copywriterska nr 1: „Pytanie zawierające problem – rozwiązanie zawierające korzyści racjonalne i emocjonalne”

Klienci wybierają oferty konkurencji, bo Twoja firmowa strona zajmujesz dalekie miejsca w wyszukiwarce? Zmień to! Ulokuj witrynę w TOP 5 Google, nakręć ruch i zwiększ sprzedaż o 30%! Jak zawsze podejmij dobrą decyzję i zobacz wymierny efekt z każdej zainwestowanej złotówki”

Formuła Copywriterska nr 2: „Scenka, w której odbiorca zobaczy siebie 

Twoja firmowa strona zajmuje pozycje w TOP 5 Google. Klienci zamiast klikać w oferty konkurencji odwiedzają Twoją witrynę i wysyłają zapytania, które przekładają się na sprzedaż. Brzmi dobrze? Podejmij dobrą decyzję i zobacz wymierny efekt z każdej zainwestowanej złotówki.

Język korzyści przykłady

Oto przykłady języka z różnych bajek marketingowych.

  • Smartfon posiada 2 karty SIM (to tylko cecha). I co z tego wynika? Możesz nosić jeden telefon zamiast dwóch. I co z tego? Jedna karta będzie służbowa, a jedna prywatna? Jak przedstawić tę informację przez pryzmat korzyści?

POŁĄCZ BIZNES I ŻYCIE OSOBISTE – PRZEŁĄCZ SIĘ NA 2 KARTY SIM

Można również wykorzystać korzyść finansową wynikającą z faktu, że kupimy jednego smartfona zamiast dwóch.

WEEKEND SPA? NOWY LAPTOP, A MOŻE OPONY ZIMOWE? NA CO WYDASZ SWOJE 3000?

TYLE ZAOSZCZĘDZISZ KUPUJĄC SMARTFONA Z 2 KARTAMI SIM!

  • Samochód ma świetne przyspieszenie (to tylko cecha) Co to oznacza? (7,7 s do setki)  I co z tego wynika? Wyprzedzisz bezpiecznie inne auta i będziesz czerpać przyjemność z jazdy. Jak przedstawić tę informację przez pryzmat korzyści?

PRZYSPIESZAJ W 7,7 DO SETKI  – WYPRZEDZAJ BEZPIECZNIE I CIESZ SIĘ JAZDĄ 

Zasady języka korzyści

Oto kilka zasad i dobrych praktyk

  • Personalizuj komunikaty za pomocą czasownika: zamiast pisać „Przyspieszenie w 7,7 do setki” znacznie lepiej zaproponować komunikat „Przyspieszaj w 7,7 do setki”. Zyskujesz większą dynamikę treści i zwracasz się bezpośrednio do odbiorcy nawiązując z nim interakcję.
  • Konkretyzuj informacje: zamiast pisać „Inwestycja blisko centrum”, znacznie lepiej zaproponować komunikat „15’ spacerem na Nowy Świat”
  • Obrazuj informacje w scenkach, w których odbiorca zobaczy siebie: zamiast pisać „Klasyczny czarny sweter dzięki swojemu uniwersalnemu stylowi umożliwia wiele stylizacji modowych”, znacznie lepiej zaproponować komunikat: „Komponujesz swój klasyczny czarny sweter ze spódnicą i czółenkami i wyglądasz profesjonalnie na spotkaniu biznesowym z zarządem. Po godzinach miksujesz swój uniwersalny czarny sweter z jeansami i wskakujesz w trampki i zachwycasz swoim LOOKIEM wybierając się z przyjaciółkami na miasto.

Mam nadzieję, że artykuł ciut-ciut poszerzył Twoją wiedzę o języku korzyści

Inni przeczytali także :  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *